و به سومین قسمت از کتابنامه رسیدیم

دو کتابی که با یاری خدا تا اربعین به پایان رسید ....

 مسلمان باشید یا نه ؛ شیعه باشید یا نه ؛ مذهبی باشید یا نه ؛ حسین بن علی را باید شناخت ....

لطفا به ادامه مطلب بروید

 چه شد که واقعه کربلا اتفاق افتاد؟ چرا مردم این سرزمین های پهناور و پر جمعیت اسلامی ، حالت تماشاگر صحنه به خود گرفتند؟ چرا مسلمانان دست روی دست نهادند تا سپاهیان کوفه آنان را بکشند؟ هنوز بیش از نیم قرن از رحلت پیامبر (ص) نگذشته بود. چه شد که پس از گذشت نیم قرن ، آن اندازه از فقه اسلام و احکام دین بی اطلاع ماندند که ندانستند چگونه منکری می کنند و چه ننگی دامنگیرشان می شود؟

از حادثه محرم سال شصت و یک هجری نباید به آسانی گذشت .... به جرئت میتونم بگم سید جعفر شهیدی با نوشتن کتاب "قیام حسین (ع)" از زاویه ای به این حادثه نگریسته که در گذشته کمتر به آن توجه کرده اند.

کمتر کتابی رو دیدم که این چنین از لحاظ تاریخی و بدون هیچ گونه جهت گیری خاصی به موضوع کربلا و قیام امام حسین (ع) پرداخته باشد.

"رحمت واسعه" پیش از آن که بخواهد از نظر تاریخی به این واقعه بپردازد ، بیشتر به جنبه های مذهبی و دلی این واقعه پرداخته است.یه جورایی میتونم بگم این کتاب بیشتر برای دل ها نوشته شده تا برای عقل ها.این کتاب به بیان خصایص و ویژگی های حضرت سیدالشهداء(ع) در سخنان و اشارات ایت الله بهجت می پردازه و واقعا نثر زیبا و شیرینی داره. 

"آن چه معاویه و یزید بالفعل داشتند ، ما بالقوه داریم.خیلی به خود مغرور نشویم.این طور نیست که آن ها از جهنم آمده باشند و ما از بهشت.به خدا پناه می بریم"

آیت الله العظمی محمدتقی بهجت به اندازه کافی برای همگی ما آشنا هست که فکر نمی کنم نیازی به تعریف و معرفی داشته باشه.

کالبدی که "قیام حسین(ع)" می سازد ،

"رحمت واسعه" همچون روحی در آن می دمد و به آن حیات می بخشد

در هر حال و شرایطی که هستید این دو کتاب رو بخونید.امیدوارم که مورد پسندتون واقع بشه