و به وعده خود وفا کردیم!

این شما و این هم از اولین قسمت "کتابنامه"

در این قسمت به معرفی دو کتاب "من پیش از تو" و "من پس از تواثر "جوجو مویز" پرداختیم

امیدوارم که مورد پسند دوستان گلوبینی واقع بشه!

لطفا به ادامه مطلب بروید



فکر کنم کمتر کسی پیدا بشه که اسم این دو تا کتاب رو نشنیده باشه.هر چی که باشه بالاخره دو تا از پرفروش ترین کتاب های ایران و البته جهان هستند.در حقیقت باید قلم و سبک نوشتن خانم جوجو میز رو ستود.

به نظرم "من پیش از تو" کتاب خیلی خوب و جالبی بود و شاید بشه گفت در سبک خودش کم نظیر هست.واقعا کتاب طوری نوشته شده که به بهترین نحو احساسات رو منتقل می کنه و همین ویژگی باعث میشه تا زمانی که کتاب رو می خونید یا حتی بعد از اون ، با شخصیت های رمان زندگی کنید.باید یه نکته دیگه رو هم اضافه کنم که واقعا رمان کشش فوق العاده ای داشت.من خودم واقعا درگیر داستان شده بودم و همین جور می خواستم کتاب رو همیشه و همه جا بخونم تا هر چه زودتر بفهمم اخر داستان چی میشه!

نمیشه از این کتاب سخن به میان اورد و در مورد ترجمه خوب خانم مفتاحی سخن نگفت.واقعا خانم مفتاحی به خوبی از پس ترجمه این کتاب بر اومدن و حداقل من از ترجمه خوب و شیوای ایشون بسیار لذت بردم.نشر اموت هم طرح جلد خوبی رو برای کتاب تدارک دیده و کاغذها و کیفیت چاپ مطلوبی هم در این کتاب به کار گرفته.البته انتشارات جامی هم گویا این کتاب رو چاپ کرده که راستش چون اون رو نخوندم نمی تونم نظری در موردش بدم.

باید به این نکته هم اشاره داشت که این کتاب به قدری در سطح جهان معروف و شناخته شده هست که از اون حتی فیلمی هم ساخته شده اگه دوست داشتین میتونین یه نگاهی هم به اون بندازین 


بریم سراغ من پس از تو

من پس از تو در واقع ادامه من پیش از تو هست.به خاطر همین حتما قبل از خوندن من پس از تو باید من پیش از تو رو خونده باشین تا کامل بتونین از داستان این کتاب لذت ببرین. باز هم با یک رمان خیلی خوب و پر کششی روبرو هستیم. سبک نوشتن مویز و ترجمه خوب خانم مفتاحی به گونه ای شما رو درگیر خودش می کنه که نمی تونین به راحتی ازش دل بکنینولی خب در هر حال به نظر من ، من پیش از تو یه چیز دیگه بود و جذابیت بیشتری داشت


با این که هر دو کتاب من پیش از تو و من پس از تو واقعا فوق العاده نوشته شدن و از خوندن اون ها ادم لذت میبره ولی خب به نظر من چندان با فرهنگ ما سازگار نیستن.البته ممکنه نظرات متفاوت باشه. 


در نهایت واقعا باید قلم این نویسنده انگلیسی را تحسین کرد که این چنین رمان های زیبا و پر کششی رو می نویسه و اون قدر ادم رو مجذوب خودش می کنه که نمیشه به راحتی از خوندن این کتاب ها دست کشید و به کار دیگه ای پرداخت.در حقیقت صمیمت خاصی در اثار مویز وجود داره و اغلب شخصیت هایی که در کتاب های مویز وجود دارند دغدغه هایی دارند که به خوبی میشه با اون ها ارتباط برقرار کرد و کار تا جایی پیش میره که شاید حتی مشکلات و دغدغه های اون ها رو مشکلات و دغدغه های خودتون بدونین! بیراه نیست که مویز توانسته دو بار جایزه سال رمان عاشقانه را از انجمن نویسندگان رمان عاشقانه دریافت کنه.کتاب های جوجو مویز شاید از لحاظ ادبی چندان زیبایی خاصی نداشته باشن ولی خب در هر حال واقعا به زبانی صمیمی و فراگیر نوشته شدن تا جایی که حتی افرادی که علاقه ای به رمان های عاشقانه نداشتن هم ، از خوندن این کتاب ها لذت خواهند برد