در این پست هم با یاری خدا بررسی ریاضی را ادامه خواهیم داد تا دست ریاضی برای شما گلوبینی ها رو شده باشد!
لطفا به ادامه مطلب بروید
خب!در نهایت برای ریاضی چه کنیم؟
اولین مورد در درس ریاضی آموختن و فراگیری مطالب به طور عمیق است.این جاست که حتما باید مطالب رو به خوبی فهمید تا بتوان از پس سوالات وحشتناک!! برامد!بدون شک نقش معلم ریاضی تان در این مورد بسیار زیاد است.بدر درسی مثل درس ریاضی ، داشتن یک معلم خوب از مهم هم مهم تر است!اگر معلم خوبی دارید ولی می خواهید مطالب رو عمیق تر یاد بگیرید کتاب آموزش ریاضی کوله پشتی کتاب بسیار خوبیه و مطالب رو به خوبی جا می اندازه!
پس از آموزش باید به سراغ کتاب تست خوب بروید.همان طور که در قسمت اول بررسی درس ریاضی گفتم ، دو کتاب از بقیه منابع موجود در بازار بهتر هستند:کتاب جامع ریاضیات خیلی سبز و مهروماه.این که از بین این دو کتاب کدوم رو انتخاب کنید کاملا به خودتون بستگی داره و باید ببینید با کدوماشون بیشتر حال می کنید!(هر چند خودم با خیلی سبز بیشتر حال می کردم!)
اگر به نزدیکای کنکور رسیدید و کتابی میخواستید که هم جامع باشد و هم بتوان آن را تمام کرد به نظرم بهترین انتخاب ، کتاب آبی 30 سال کنکور تجربی کانون است.با این کتاب می توانید تیر آخر رو شلیک کنید و برید سر جلسه کنکور!
شکل من در سر جلسه کنکور موقعی که سوال ریاضی حل نمیشه!!
بحث مهم دیگری باقی ماند!ریاضی را چند درصد بزنیم خوب است؟راستش جواب این سوال به سطح علمی شما بستگی دارد و نمی توان یک حکم کلی داد.ولی عموما اگر به حدود 40 درصد برسید کافی است و می توان گفت که شما خرتان از پل گذشته است!البته باز هم میگم که بستگی به سطح خود شما داره و این که سوالات رو سخت بگیرند یا نه!
هندسه را چه کار کنیم؟بزنیم یا نزنیم؟سوالات هندسه ، چهار تست اخر ریاضی شما رو تشکیل می دهند.اگر وقت کردید به حل سوالات آن بپردازید وگرنه وقت گذاشتن روی سوال هندسه آن هم در شرایطی که وقت کم دارید از عجیب ترین کارهاست!!ولی این رو هم باید بدانید که خیلی ها از سوال هندسه فرار می کنند و آن را نمی زنند.پس اگر شما بتوانید تست هندسه را حل کنید از رقبایتان پیشی خواهیدگرفت.
در درس ریاضی لازم نیست همه سوالات را جواب دهید.سعی کنید آمار سوالات هر قسمت از ریاضی را در بیاورید و سپس برنامه ریزی کنید.منظورم این است که مثلا بدانید از هر موضوعی چند تست در کنکور می آید و حساب کتاب کنید.اگر دیدید سر جلسه کنکور تستی را بلد نیستید اصلا خودتان را ناراحت نکنید.اگر سخت باشد برای همه سخت است.گاهی اوقات طراح کنکور سوالات اول ریاضی را سخت طرح می کنند تا دانش آموز با دیدن آن ها روحیه خود را ببازد و قدرت حل سوالات بعدی را از او می گیرد.این را گفتم تا شما گلوبینی ها روحیه خودتان را نبازید!
سخن آخر!
درس ریاضی درسی است که اکثر بچه های تجربی در آن مشکلات بسیاری دارند.بنابراین اگر بتوانید در این درس خود را تقویت کنید بدون شک از بسیاری از رقبایتان جلو خواهید افتاد و در رتبه شما تاثیر به سزایی خواهد گذاشت.قطعا با تمرین و تلاش مداوم ، در این درس به موفقیت خواهید رسید.
با گلوبین همیشه پیشرو باشید