پس از آن که در پست قبلی به بررسی منابع عربی پرداختیم ، در این پست می خواهیم با یاری خدا به نحوه خواندن عربی بپردازیم.
لطفا به ادامه مطلب بروید

چگونه از این کوه کاهی! عبور کنیم؟!اگر پست قبلی رو خونده باشید حتما معنی جمله ام رو می فهمید!بگذریم.
بهترین زمان برای سرمایه گذاری در درس عربی تابستان است.یعنی اگر بتوانید در تابستان عربی رو کامل بخونید دیگه در طی سال تحصیلی فقط لازمه که مرور کنید و خیالتون از عربی راحته!چرا میگم در تابستان؟چون در سال پیش دانشگاهی ما درسی به نام عربی نداریم!(هورررررااااا!)در پیش دانشگاهی درس ها به قدری سنگین می شوند که عملا فرصت زیادی برای شما باقی نمی گذارند که بخواهید آن را به عربی اختصاص دهید.به همین خاطر بهترین زمان برای خواندن عربی در تابستان است.
خب!حالا می پردازیم به چگونه خواندن عربی!اگر در تابستان به سر می برید بهترین کار ممکن این است که اول از همه فیلم آموزشی عربی گاج رو بگیرید و قسمت ترجمه و تعریب اون رو نگاه کنید.ناگفته نمونه که ترجمه و تعریب تقریبا 8 تست اول عربی شما رو تشکیل میده و این یعنی 32 درصد عربی!ترجمه و تعریب چند تا تکنیک داره که با دیدن اون فیلم آموزشی به همه اون تکنیک ها مسلط میشید و تست ترجمه و تعریب رو در ایکی ثانیه!! می زنید!
بعد از ترجمه و تعریب به بخش قواعد می رسیم.اگر پست قبلی رو خوب خونده باشید ، گفته بودم که درسنامه های عربی جامع خیلی سبز خیلی توپه ولی طبقه بندی تست هاش خیلی جالب نیست!ولی عربی کامل گاج در طبقه بندی تست ها فوق العاده عمل کرده و کاملا تست ها رو طبق روندآموزشی اورده.پیشنهادم اینه که اول از همه درسنامه های عربی جامع خیلی سبز رو بخونید بعدش برید سراغ تست های عربی کامل گاج.انشاالله که با انجام این کار ، روی قواعد به طور کامل مسلط میشید.
فقط یک نکته خیلی مهم!سعی کنید عربی رو دریک پروژه یک ماهه یا دو ماهه تموم کنید نه یک هفته ای!اگر بررسی ادبیات رو خوند باشید بیشتر متوجه منظورم میشید.منظورم اینه که هر چی ذهن شما در مدت زمان بیشتری با یک موضوع درگیر باشه عمق یادگیری شما افزایش پیدا می کنه.مثلا نیایید و 100 تست عربی رو در یک روز بزنید بلکه بیایید و این 100 تست رو به 5 قسمت 20 تستی تقسیم کنید و در 5 روز متوالی بزنید.می تونید با خودتون قرار بذارید که مثلا ساعت 5عصر مخصوص 20 تست عربیه و این کار رو سعی کنید هر روزیا یک روز در میان انجام بدید تا مشکلاتتون به کل در عربی برطرف بشه.بگذریم!
راستش خیلی فکر کردم تا یه رابطه بین این عکس و عربی پیدا کنم ولی نشد که نشد!!
درک مطلب!سدی مستحکم در درس عربی که اندکی گرفتن درصد بالا در این درس را مشکل می کند!درک مطلب عربی قاعده خاصی نداره و فقطشما با تمرین و دیدن متن های مختلف میتونید به تسلط روی این بخش برسید.توی منابع دو کتاب معرفی کردم.انتخاب هر کدوم بستگی به خودتون داره.تنها نکته مهم این که سعی کنید طی یک بازه زمانی خاص ، درک مطلب کار کنید.یعنی اگر همون ساعت 5 عصر رو به 20 تست عربی اختصاص دادید ، بعد از زدن 20 تست یک دونه! درک مطلب هم کار کنید.این کار وقت زیادی از شما نمی گیره اما به راحتی پس از مدت کوتاهی نتیجه اش رو خودتون خواهید دید.
در مورد تجزیه و ترکیب و التحلیل الصرفی خیلی نمی خواد نگران باشید!پس از اون که بر روی قواعد به طور کامل مسلط شدید تقریبا این بخش هم برای شما آسون میشه!
پس دیدید درس عربی آن طور هم که فکر می کردید سخت نیست و با اندکی تلاش می توان درصد های بسیار خوبی از این درس گرفت!
با گلوبین همیشه پیشرو باشید!