سلام!
چه قدر جذاب است این درس عربی!!چرا ما این قدر عربی را دوست داریم؟!!چرا همگی ما با عشق و علاقه عربی می خوانیم؟!!
لطفا به ادامه مطلب بروید

نمی دونم دلیل بد بودن بچه ها با عربی چیست.چرا اکثر بچه ها با عربی حال نمی کنند؟!راستش خودم هم سال دوم و سوم دبیرستان اصلا دل خوشی از عربی نداشتم!تا این که رسیدم به سال کنکور و فهمیدم که باید عربی رو خیلی خوب بخونم.شاید باورتون نشه اما فقط در طی دو یا سه هفته با خوندن مستمر عربی،  با یاری خدا تمام مشکلاتم در درس عربی برطرف شد و عربی شد نقطه قوت من!میدونید ما همیشه از چیزی که ترس داریم یا ازش بدمون میاد دوری می کنیم در حالی که اگر واقعا وارد گود بشیم می بینیم که ترسمون خیلی بی خود بوده!ما یک کوه درست کردیم از عربی ولی آگاه نیستیم که این کوه از کاه ساخته شده!!فقط کافیه واردش بشید تا بفهمید اصلا کوهی در کار نبوده!بگذریم!
با توکل بر خدا در این پست به بررسی منابع درس عربی خواهیم پرداخت و در پست بعدی نحوه خواندن عربی را توضیح خواهم داد.
عربی کامل گاج
از جمله بهترین کتاب های عربی موجود در بازار!واقعا نویسنده این کتاب(علی فیلی! با ایاد فیلی اشتباهش نگیرید!)دقت فوق العاده ای برای چیدمان تست ها داشته به طوری که تمام تست ها طبق روند آموزشی چیده شدند و برای صفر تا صد عربی کافی است!توضیحاتی که در میان تست ها آورده شده اند کاملا کاربردی و هوشمندانه هستند.مثلا خودم برای مرور عربی فقط توضیحات بین تست ها رو می خوندم.تنها ایرادی که میشه از این کتاب گرفت اینه که تقریبا بدون ایراده!!درسنامه های این کتاب خیلی خوب هستند اما برای کسی که برای اولین بار می خواهد عربی رو دقیق بخواند، اندکی سنگین است!(البته این نظر منه و شما شاید نظر متفاوتی داشته باشید!ما به نظر شما احترام می گذاریم!)
عربی جامع خیلی سبز
کتابی که خیلی ها قبولش دارند و خیلی ها هم قبولش ندارند!اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم واقعا درسنامه های این کتاب فوق العاده هستند.اگر فقط چند صفحه از درسنامه های این کتاب رو بخونید متوجه توپ بودن! آن خواهید شد!متسفانه این کتاب بدی خیلی بزرگی دارد!آن هم این است که تست ها اصلا طبقه بندی درست و حسابی ندارند!یعنی اومده در یک مبحث تستی رو آورده که بعضی از گزینه های اون تست درمباحث بعدی تازه آموزش داده می شوند!چنین چیزهای در این کتاب به وضوح مشاهده می شود و متاسفانه به نظرم باعث سردرگمی داش آموز میشه!ولی در کل نباید از درسنامه های عالی این کتاب به راحتی گذشت!
دو کتاب بالا دو بال یک پرنده هستند و اگر در کنار هم خونده بشوند نتیجه فوق العاده خواهد بود.در مورد نحوه خواندن عربی در پست بعدی بیشتر سخن خواهیم گفت.
عربی جامع نشر الگو
کتابی بسیار حجیم و جامع!اگر دو کتاب بالا رو کامل خوندید و می خواستید بیشتر تمرین کنید این کتاب، کتاب خیلی خوبیه!این کتاب بیشتر به درد پرکاری تستی میخوره تا کنکور!ولی از یک نکته نباید غافل شد!این کتاب از جمله قدیمی های عربی کنکور است و مورد تایید بسیاری از مشاوران!هر چند خودم با این کتاب خیلی حال نکردم!(البته شاید شما با این کتاب حال کنید!)
عربی  به زبان ساده مبتکران(ایاد فیلی)
بعید می دونم کسی باشه که ایاد فیلی رو نشناسه!این کتاب درسالیان گذشته بهترین کتاب برای عربی بود ولی متاسفانه اکنون اندکی گرد کهنگی بر روی آن نشسته! و قدیمی شده!چیزی که جالبه شباهت فامیلی آقای ایاد فیلی و اقای علی فیلی(نوسنده کتاب عربی کامل گاج) هستش!نمی دونم ولی شاید نسبت فامیلی با هم دیگه داشته باشند!
فوت و فن عربی خیلی سبز
راستش خودم این کتاب رو نخوندم!ولی کتاب معروفیه!اگه شما به سایت خود انتشارات خیلی سبز مراجعه کنید می بینید که خودشون عربی جامع رو برتر از این کتاب می دونند.به هر حال انتخاب با خودتون!
فیلم آموزشی عربی گاج
به جرئت می توان این فیلم آموزشی رو یکی از برترین منابع عربی معرفی کرد به خصوص اگر بدانید برای خرید این فیلم اموزشی فقط کافی است 20 هزار تومان پرداخت کنید.شاید بخش قواعد این مجموعه با کتاب های عربی جدید هماهنگ نباشد ولی حداقل بخش ترجمه و تعریب آن عالی است و شما رو اوستای ترجمه و تعریب می کند!
درک مطلب عربی
درک مطلب در عربی از مباحث نسبتا مشکل در عربی است و هیچ قاعده و فرمول خاص ندارد!تنها راه غلبه بر این بخش تمرین و دیدن متن های مختلف است.دو کتاب بالا در همین موضوع هستند.این که کدام رو انتخاب کنید با خودتان چون مهم اینه که شما متن های مختلف ببینید که هر دو کتاب متن های خوبی دارند. ولی خودم درک مطلب عربی گاج رو بیشتر می پسندم!
بقیه کتاب ها
کتاب های عربی دیگری هم در بازار هستند مثل عربی سفید گاج ، عربی جامع مهروماه ، ترجمه و تعریب خیلی سبز و یا فیلم های آموزشی دیگر مثل افبا و دیگر مجموعه ها.راستش من خودم این کتاب ها رو ندیدم و نمی تونم درباره شون نظری بدم.خوشحال میشم اگه در مورد این کتاب ها نظری دارید با ما به اشتراک بگذارید.(تجربیات خودتون رو در بخش نظرات بنویسید)در ضمن اگر سوالی داشتید در قسمت نظرات سوالات خودتون رو بپرسید.
با گلوبین همیشه پیشرو باشید!